اكسب من النت بجد

السبت، 9 أغسطس 2008

ممكن ان تحصل علي حساب بريميم علي مواقع الرابيد شير والميجا ابلودووداعنا للبرامج التي لافائدة لها في القضاء علي الربيد شير الان انت تملك حساب علي الرابيد شير في عدة دقائق القضاء على الرابيد شير بطريقه قانونيه وبريميم اكونت ايضا, اذا كنت لاصدق ذلك اقرأ الموضوع وشوفاخوانى الاعضاء ماهي اخباركم مع الرابيد شير انا اعلم انكم لم تجدوا له حل لحد الان وكل واحد يضع موضوع يكون ماله اثر ومعظم الطرق لاتنفع لذلك ما رأيكم اننا نمتلك بريميم اكونت عليه ؟؟؟؟؟؟؟؟ راح تجاوب انك من اين تأتي بالمبلغ المطلوب وانت لاتملك أي مبلغ على النت؟؟؟ وانا اجيبك بأنك ممكن تحصل على المبلغ المطلوب للتسجيل وتكون ملكاً.سمعنا كتير عن مواقع الربح من الانترنت ؟؟؟ واعرف ان 99% منهم نصابين وانا اليوم اتيت لكم بهذا الموقع وهو ممتاز ولا يعرض اعلانات تزعجك ولا تترك الجهاز مفتوح بسببه ولا اى شسء من هذه كلها كل الي مطلوب منك انك تسجل فيه free account وهو يعطيك لنكات لمواقع وبكتب تحت كل موقع تعليق يعنى تقول رأيك فيه وكل موقع تأخذ علية 4 او 6 دولار حسب الموقع نأتي الان لاهم خطوه وهى التسجيل قم بالضغط هناومن ثم اتيع الصوروبعد ذلك نقوم بعمل تسجيل على الموقع من خلال هذة الطريقةكما في الصورةالي الان الموضوع رائع وجميلنكملالان بعد التسجيل ستجد هناك لنكات لمواقع ويكتب تحت كل موقع تعليق يعنى تقول رأيك فيه مثلا good وكل موقع تأخذ علية 4 او 6 دولار حسب الموقع واع1روني لم استطع ان احصل على صورة لهثم يظهر لكم كما في الصورة التاليةوالان طريقةعمل حساب علي موقع paypla وهذا الذي ستستلم منه الفلوس والذي سوف تعمل بها حساب علي الميكاابلود والرابيد شير واي موقع اخر بس اهم شي فيه انه اقل مبلغ ممكن يتحول هو 75$ لحد 500 $ادخلوا علي موقع www.paypal.com وسجلوا فيه مجانا ولازم تسجلون فيه هذه اهم خطوة التي ستأتيكم منها الحسابطريقة التسجيل بسيطه جدا كما في الصورةوبعد التسجيل تدخل على my account وطبعا حسابك لحد الان الرصيد فيه صفر كما في الصورة الان نأتي الى تحويل رصيد من الموقع لاجل ان ترسله الى الباي بال في حسابك الخاص توجد في اخر الصفحة كلمة وهي : redeem momeyتشغط عليها وبس ومثل ماقلت لكم اقل تحويل 75 $ وبعد هذا تكتب الايميل الخاص بك علي الباي بال وفي اقل من 5 دقائق يكون لديك رصيد في الباي بال وبعدها تدخل على موقع الرابيد شير وانت تمتلك المالوتعمل الاتيندخل علي موقع rapidshare.com ونتبع الصورةطبعا سوف يحولك لموقع الى paypal.com الي انت سجلت عليه وتدخل ايميلك والباسورد كما في الصورهوبمجرد تسجيل ايميلك والباسورد تكون انت اشتريت الحساب وبيانات الحساب سترسل علي الايميلبس يوجد شيء مهم جدا جدا واكرر مهم جدا جدا حتى لاتضيعون كل شيء وهيه اهم من كل الي مضىاخواني اكرر الموضوع والله العظيم حقيقي ومراقب ويشوفوا الاي بياتوانظروا الى هذه الرسالة التي هي من الموقع نفسهوبمجرد تسجيل ايميلك والباسورد بهذا تكون انت اشتريت الحساب وبيانات الحساب سترسل علي الايميلبس الشيء الأهم حتى لا تخسروا كل شي وهية اهم من كل الذي مضىانظر الى هذه الصورة يعني لا تحاول ان تسجل اكتر من مرة واذا كان هناك اكثر من عضو متشابهين في الاي بي لايحاول الاخرون المشتركون معه بنفس الاي بي ان يسجلواانت بعد ما تنتهي اعلاناتك تعمد بعد هذا علي دعوات الاصدقاءعن طريق دخولك الي refer friend وتأخذ اللينك الخاص بك وتبعثه لاكبر عدد من الاصدقاء احبائي اريد منكم ان تجربوا التسجيل وماراح تخسرون شيء لان ليس فيه أي مضار او ازعاج الكل يساعد بعض للقضاء علي الرابيد شيراتمنى لكم الفائدة واسف علي الاطالةوانا اشتركت وجربت ورصيدي وصل 42 وان شاء الله الفائده تعم على الجميع تحيااتي

يزميات شباب ضايع

الجمعة، 8 أغسطس 2008

وانا بقلب فى النت لقيت القصه دى فى بعضنا هيفتكره هايفه وعيال صايعه هقوله لا يا عم الحج القصه كبيره قوى بس تابع انت ولو الجز ءده عجبكم هكمل الباقىالمشهد الأول
يدخل أبو طارق إلى حجرة ولده طارق ليوقظه للذهاب إلى الجامعة فيربت على ظهره
الوالد : طارق ... طارق .... قوم يا حبيبى فيفتح الولد عيناً واحدة ينظر بها إلى أبيه فى استغراب طارق : إيه يا بابا فيه إيه ؟الوالد :قوم يا حبيبى عشان تلحق تروح كليتك ؟طارق : يا بابا كلية إيه اللى بتصحينى عشانها وش الفجر الوالد : وش الفجر إيه بس... يا بنى الساعة داخلة على عشرة ... قوم يا حبيبى عشان تلحق محاضراتك طارق : يابابا نفضالوالد : أعمل إيه طارق : يعنى كبر يا بابا الوالد : الله اكبرطارق : لا يا بابا مش قصدى ... أن بقولك كبر دماغك يعنىالولد : يا ابنى قوم متتعبنيش .... مش انت عندك محاضرات مهمة النهاردة ؟طارق : يا بابا مهمة إيه بس ... ده كله فى الكلتشةالوالد ( متعجباً ) : يعنى إيه كلتشة يا بنى .... انت مش عندك محاضرات مهمة النهاردةطارق : يا بابا ... فكك من كلام الستينات ده.... أنا مش قادر أفك رموز وشىالوالد : يا بنى قوم أخوك بيقول ان المحاضرات النهاردة عندك مهمةطارق : يابابا سيبك منه ... ده واد بيهيس الوالد : يعنى إيه .... يعني كلامه صح ولا غلط ؟طارق : يا بابا ... ابنك ده دماغه مخرومة ... عمالة تنقط .... متسمعلوش و لما يكلمك سد ودانك لحسن ياكلها .... و الودان اليومين دول غالية يابابا ... ملهاش قطع غيارالوالد : يا بنى انت بتتكلم كده ليه ؟طارق : يعنى بكلمك بالسيم يعنى .... بص يا بابا عشان خاطر ربنا ... سيبنى أنام كمان خمس ست ساعات عشان أقوم فايق .... أنا كنت سهران طول الليل ... سيبنى أأنتخ شويةالوالد : تأنتخ ؟ ... الله يخرب بيتك مش فاهم منك ولا كلمة لا انت و لا أخوكطارق : و الله يابابا أنا مأفور خالص و مش قادر ... سيبنىالوالد : يا بنى كلمنى زى ما بكلمك ... إيه اللى انت بتقوله ده طارق : يا بابا هو انت عشان صاحى بدرى لازم تصحينى أنا كمان بدرى ،سيبنى يا بابا أنا عارف مصلحتى .الوالد : مصلحتك ؟ يا بنى انت بقالك ثلاث سنين فى سنة ثانية طارق : ظلم يا بابا ، الدكاترة بتاعة الكلية حاطينى فى دماغهم لحد ما عفنتالوالد : (وقد بدأ يتغاظ ) طيب قوم يا معفن ... خد لك دوش و افطر و روح الكليةطارق : بابا.. اقفل النور و خد الباب وراك .... و أما أقوم نبقى نشوف موضوع الدش دهالوالد ( بصوت مرتفع ) : أنت حتقوم و لا حقومك بالجزمةطارق ( يجلس على السرير ) : يا فتاح يا عليم .... الواحد لسة معملش استمورننج و بيتهزأ على الصبحيخرج الأب و يدخل أخوه وائل فينظر إليه شذراً طارق : لازم تديها جاز على الصبح .... شعللتها ؟ ... ماشىوائل : هو اللى بيسألنى طارق : قوله معرفش ... قوله معندوش زفت محاضراتوائل : أكذب يعنى ؟طارق : (يضحك بسخرية ).... لأ إنت متعرفش تكدب ... تحب أقوله انك ساقط ، و منجحتش زى ما قلتله و انك بتعيد السنة من غير ما تعرفه ؟وائل : ( و قد اصفر وجهه ) لا يا طارق اوعى .... طارق : طيب يا حلو .... روح هاتلى سجارة من علبة أبوك أعمل بيها دماغ الصباحيةوائل : يخرج سيجارتين من جيبه . خد اثنين أهم ... بس اخلص بسرعة قبل ما ييجى تانى .طارق : طيب يا إتم .... اختفى من قدامى دلوقتيخرج وائل ، و يبدأ طارق فى تدخين إحدى السجائر و هو بعد ما زال على السرير ثم ينظر بجواره على الكمودينو و يتناول التليفون و يتصل بأحد زملائهطارق : ألو ... أيوه يا هيما .... انت لسة مِكَّحول ... ما تقوم ياواد خليك نشيطهيما : يا بنى حد يتصل بحد دلوقت مفيش زوق .... الساعة لسة عشرة و نصطارق : فوق بقى .... إيه النظام ؟ الحياة أخبارها إيه النهاردة ؟هيما : زى امبارح .... نروح المول ... و ندخل الكافى شوب .... نطلب شيشة ... نشرب لنا كام ستون ..... نعلق حتتين طراى .... أو نلف نعاكس فى المززطارق : طيب نتقابل الساعة واحدة .... متحلقليش هيما : حتعمل إيه دلوقتطارق : أنا حاخلع من البيت دلوقت و اخرج أصيع لحد ما نتقابل ، عشان أبويا عاملى فيها أبو الغضب و الأشكيف ... و لو فضلت موجود حيعملى فيها بروسلى و يضربنى .هيما : الحمد لله يا عم... أنا أبويا ميت طارق : يا بختك ... استكانيس براحتك ..... طول عمرك محظوظ .... شاويغلق الخط ... و يدخل أخوه وائلوائل : اوعى يا طارق تقول لابوك .... لحسن يرحلنىطارق : (ينظر إليه بتعال و كأنه ملك روحه ) خليك حلو معايا أحسنلك ... لحسن أنا لسانى بياكلنى ... و الندالة بتنقح علىوائل : ( باستجداء ) اوعى يا طارق طارق : طيب روح هاتلى الجل بتاعك ... عشان الجل بتاعى بياكل فى دماغى زى مية الناروائل : احنا حنبدأ استغلال .... و بعدين انت اللى مابتغسلش دماغك لحد ما باظتطارق : خلص يا عم الأمور ... روح هاتى الجل .... إنجزوائل : يا طارق ما انت عندك إزازة لسة مفتحتهاش طارق : ياد روح هاتها متبقاش إيحة ... و بعدين انت لابس فانلة فى البرد ده ... عاملى فيها هركليزوائل : ( يصرخ و هو يجرى خارج الحجرة ) يا نهار اسود ... دا المكوة على القميصيأخذ طارق نفساً من السيجارة و قبل أن يخرجه من صدره يدخل والده الوالد : إنت لسة نايم ؟طارق : ( لا يرد حتى لا يخرج الدخان من فمه فيراه أبوه و يخفى السجارة تحت البطانية )الوالد : يعنى مش عايز تجيبها لبر .... آدى آخرة دلع أمك . هى اللى فسدتك ... لو مخرجتش من البيت و رحت كليتك حالاً حكسر دماغك دى ... إنت فاهم ؟طارق : ينظر إلى والده و قد احمرت عيناه و انتفخ وجهه الوالد : انت بتبص كده ليه يا واد انت .... جتك البلا فى منظرك ... و يخرج الوالدطارق : يخرج نفسه الذى كتمه حتى كاد أن يموت ، و يسعل بشدهيدخل وائل أخوه فيجده على هذه الحالوائل : إيه مالك ؟ حتفطس ولا إيهطارق : روح هاتلى كباية مية أبوك كان حيموتنى .... كنت حسافريخرج وائل فيستلقى طارق على السرير يسترجع أنفاسه و يغمض عينيه ... و بعد قليل يرتفع صوت شخيره .------------------إلى اللقاء مع المشهد الثانى

قصه تلاته جمعتهم الاقدار فجامعه حلوان(2)

بس أحنا كنا نسينا نقول حاجه ان الشباب التلاته دول مش من القاهره يعني هيسكنوا مدينه جامعيه وجه اليوم اللي نزلت فيه اسامي المقبولين وكله عاوز يدفع بس اعداد كبيره ونظموا نفسهم طبور طويل جدا بس في ناس بتحب تسهل علي نفسها وتطلع قدام بس زي ما في كده في ناس دمها حامي ومتحبش حد يستغفلها ومنهم صاحبنا مصطفي اول اما شاف واحد بيحاول يدخل مكان مش مكانه شد معاه وشدت خناقه كبيره بس كله دخل يفصل بينهم وكان من الناس اللي فصلت مصطفي عمنا محمود وابو الشباب كريم وقعدو يهدوه شويه واتكلم كريم وقاله مالك يا كبير شادد براحه رد مصطفي@ مانت شفت بعينك اللي حصل ابن........شايفنا واقفين........ودخل محمود فجاه@ براحه يا الا هو انت اسمك ايه قاله انا مصطفي طب ده يصح يا مصطفي الشتيمه والكلام ده مصطفي@ معلش اعذرني بس انت شايف الجو ازاي فالبلد الواطيه دي والطابور مش خالص والامور جي يستظرف كريم@ خلاص يا جماعه حصل خير تعالو بقي بقي نقف تاني في ام الطابور اللي شكله مش ناوي يتحرك وبعد تلت ساعات من الوققه فالحر دفعوا وخلصو ورقهم راحو عشان يعرفو هيقعدو في اي مبني وغرفه كام وبسبب الفشارين الا بيكسفو يقولو معرفش طلع عينيهم عقبال اما لاقو المبني المنشود ودخل الطلبه كلهم علي مشرف الاسكان وكان راجل خنيق مولا حسب وصف كريم قعد المشرف يشرحلهم وقال الطلبه المستجدين كل تلاته يختارو مع بعض الغرفه اللي عاوزين يسكنو فيها طبعا كل الطلبه جداد ومحدش يعرف بعض بس محمود حس انه يعرف مصطفي وكريم من سنين فراح ناحيت كل واحد وعرض عليه انهم يقعدو مع بعض وفعلا وافقو لانهم حسو ان في بنهم توافق مع ان كل واحد ليه فكره الخاص وفعلا قعدو مع بعض في غرفه واحده واحد دماغه دين وخوف من ربنا والتاني سياسه ونفسه يصلح من البلد الفقر دي وصاحبنا كيمو عاوز ينزل الكليه عشان نفسه يظبط نفسه يعيش زي كريم عبد العزيز مع واحده زي غاده عادل في فيلم الباشا تلميذ ودخلو القوضه بتاعتهم وكانو هلكانين بعد اللي شافوه ومفيش فبالهم غير انهم ينامو بس فجاه قام محمود وزعق@ ايه ده احنا هنام ومصلناش الظهر بص كريم لمصطفي باستغراب وبادله مصطفي نفس النظره بس لقوا محمود بيتكلم جد يالا ياجماعه مالكم مبلمين كده يالا امال متخلوش الشطان يضحك علينا وقام الشباب وهمو متضايقين بس قامو برضه وبعد الصلاه كله طار علي سريره وبعد تلت ساعات نوم قام محمود واخد يصحي الناس اللي لو قلنا اشبه للميتين مش هنكدب اصحي يا مصطفي اصحي يا كريم يالا نلحق العصر بس لا حياه لمن تنادي وبعد اما محمود ياس راح يصلي لوحده وبعد الصلاه حس بجوع فظيع بس مفيش اكل طب منين هجيب اكل ملقاش حل غير انه يرجع يصحي مصطفي وكريم عشان اكيد هما جعانين برضه وبعد عناء كبير قامو بس مكنش عندهم حل وهمابرضه جعانين فاقترح كيمو اننا نسال واحد من الناس القديمه هنا وخبط كيمو وفتحلوا اللمبي بس مش اللمبي الممثل ده واحد تاني بس اسمه محمد سعد بس شهرته اللمبي معادنا الحلقه الجايه عشان نشوف اللمبي افتي وقال ايه@ملحوظه بسيطه اللمبي يعتبر افشر طالب تواجد بالمدن الجامعيه بحلوان منذ تم انشاؤها